гр. Пловдив, ул. "Велико Търново" 21

Намаляване на бюста

Защо тази интервенция?

Непропорционално големите гърди (макромастия) могат да причинят както физически, така и емоционален стрес за пациентите. Най-често това е дискомфорт в резултат на тежестта на бюста и привличането на нежелано внимание. Възможни са дори появата на болки във врата и гърба. Наред с това при някои пациенти постоянния допир на кожата към гръдната стена и корема води до зачервявания, изпотяване, а това предизвиква и развитието на гъбични инфекции.

Beautiful well-groomed body of a woman. Caucasian female model during skin care treatment isolated on white background.

Какво представлява операцията?

Намаляването на гърдите, известно още като редукционна мамапластика, е процедура за премахване на излишната мастна, жлезна тъкан и кожа, за да се постигне размер на гърдите по-пропорционален  на тялото и за облекчаване на дискомфорта, свързан с прекомерно големи гърди. Техниката, ще се определя от вашето индивидуално състояние, състава на гърдите, размера на желаното намаляване, вашите лични предпочитания и съветите ни.

Белезите са добре скрити и се разполагат най-често около зърното и гънката под гърдата.

Бюста се редуцира, повдига и оформя. Понякога, при изключително големи висящи гърди, зърното и ареолата може да се наложи да бъдат отстранени и трансплантирани на по-високо място  (свободна присадка на зърното).

Операцията се извършва с обща анестезия.

Възстановяване

След операцията ще имате превръзка на гърдите и ще ви препоръчаме поддържащ еластичен сутиен за вкъщи. Ще Ви насочим как да се грижите за бюста си след операцията и да спазвате щадящ физически режим. С течение на времето, постоперативните отоци ще се разсеят напълно и белезите ще избледнеят. Удовлетворението от резултатите трябва да продължи да расте докато се възстановявате и формата на гърдата се подчертае.

Възстановителния  период е индивидуален, престоя в клиниката обикновено е 24 ч.

Рискът при този вид операции на бюста е свързан с:

• кървене или образуване на хематом;
  • асиметрия на гърдите;
  • промени в усещането за зърното или гърдите, които могат да бъдат временни или постоянни;
  • инфекция;
  • лошо зарастване на оперативните рани;
  • съществува възможност за рецидив и възвръщане на провисването след години;
  • потенциална частична или пълна загуба на зърното и ареолата, като рядко усложнени;
  • невъзможност за предстоящо кърмене, особено при свободна трансплантация на ареолата и зърното.